En vanlig höstdag

 
Jag var hemma hos morfar på landet för några veckor sedan och fotograferade lite uppe i skogen. Riktigt fint faktiskt vilken årstid det än är. Här ser ni lite resultat på hur det ser ut där, lite snabb redigering bara men det får duga förtillfället Jag ska försöka fota där mer när det har kommit lite mer snö. 
 

Who i am


Slutade redan klockan två idag eftersom kris har varit på skolan hela dagen, riktigt skönt att få gå hem sista timmen medans alla andra fick gå på spanskan. Sitter just nu hemma och vilar lite och slötittar på Hungerspelen. Fick nyss ett sms utav dem som är på Lucian att röstningen är nu och jag är lite nervös kan man säga. Dock tror jag inte att det blir jag eftersom alla röstar på sina klasser och dem som är mest "populära" och då lär jag inte ha någon chans.

Jeffrey Adam Gutt

 
 
Veckans låt blir Hallelujah av Jeffrey Adam Gutt, en kille från x-factor i USA: Jag hittade hans audition för några veckor sedan och jag föll direkt, vilken pipa han har. Jag ryser så fort han öppnar munnen och tar sin första ton. En ny rockstjärna???? Absolut, Go Jeffrey !!!

Kvällen


Sitter just nu och äter kladdkaka och tittar på "LOL"
Måste säga att Miley är så gopsfjsovjsofjsof otroligt snygg om någon är perfekt på utsidan så är det verkligen hon. Blir snart att gå ner och försöka plugga och snart sova. Har väldigt mycket nu dem senare veckorna, både i skolan och hemma. Just nu längtar jag verkligen till jullovet, kunna lämna skolan bakom sig och bara fokusera på mig och bygga upp mig igen till den glada, lilla tjejen. 

Luciauttagning


Måndag igen, ny vecka och nya tag i skolan, En ganska jobbig dag i skolan eftersom jag har haft svårt att koncentrera mig på lektionerna och när jag ska plugga. Efter skolan hade vi luciauttagningn och jag var så otroligt nervös men det gick bra tillslut. Nu är det bara att vänta tills på onsdag på resultatet
 

Saknar sommaren

 
 
 

Nothing to kill or die for


Orken att blogga

Egentligen har jag inte orken att blogga så detta inlägget kommer bli tråkigt och ganska kort. 
Jag ska försöka få igång bloggen lite mer intressant och mer inlägg i nästa vecka så fort jag orkar att blogga. Denna helgen kommer vara väldigt lugn och tyst. Träffa en del av släkten, annars bara vara hemma och vila och slappna av. 

På måndag är det uttaning till lucia. Om jag är i skolan då ska jag ställa upp eftersom det är min stora chans att vinna scenrädslan, men det får vi se på måndag. Det är bara fredag nu och jag får ta en dag i dagen. 

Dagens mening: Kom ihåg att visa din glädje och vad du tycker om dina nära. Tala om hur mycket de betyder för dig, och tala om hur glad du är att de är med dig


Sister ❤️


Imagine



you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
 And the world will be as one ♡ 

M.Sandén

 
 
 

Andra avenyn

Satte mig vid datorn och skulle börja titta på LOL när jag plötsligt såg att swefilmer.com hade andra avenyn, världens bästa serie. Nu är jag fast igen som för några år sedan. Världens bästa serie, denna dagen slutade lycklig ändå


All i need is love



Skolan avklarad och jag är helt slut och har en extrem huvudvärk. Ikväll händer ingenting, blir nog att ta hörlurarna och gå en lång promenad åter idag och rensa hjärnan igen. Fruktsallad och titta på "LOL" hade inte varit fel heller så denna kvällen kommer nog sluta med att jag somnar framför tv:n. 
  

Söndagskväll

En söndag som denna finns det ingenting att göra, därför passar jag på att hämta hörlurarna och gå en runda med musiken högsta volym i öronen. Det bästa sättet att få ut alla tankar när man börjar om på nytt och en ny vecka. Ut med alla bekymmer för i morgon börjar dem nya.


En vanlig dag

 
 

Christer Lindarw






Jag har inte visat så mycket bilder på andra artisterna som var med på Lotta på Lisberg när jag var där i somras.  Det har bara blivit på Molly & Saade mesta delen men jag försöker att få in lite mer bilder på dem andra nu också som detta exempel Christer Lindarw som var med i After Dark och spelade & Sjöng en parodi från årets Melodifestivalen med b.la Loreen, Björn Ranelid & Sarah Dawn Finer. Den riktigt rolig show blev det faktiskt. Om du inte såg det så borde du verkligen titta. Du kan titta HÄR

Spread a little light tonight

Söndagar är bland det jobbigaste som jag vet helt allmänt. Man vet att tiden bara räknas ner tills det ska bli måndag och klumpen kommer tillbaka och det är dags för ännu en vecka med kamp och känslor. Skulle bara vilja stanna tiden, gömma mig under mitt täcke och aldrig gå upp igen, bara veta att man slipper gå upp dagen efter och kämpa sig till skolan. Det är svårt att förklara känslan men det är en obehaglig känsla, som om man vet att allting är fel på, att alla tittar snett på en, att alla vet någonting om en som man själv inte vet om. Den känslan lever jag inte med i bara i skolan utan dygnet runt. Vad jag än gör går den inte bort. 

Idag blir det plåtning hemma med självporträtt, ovanligt för mig men ska försöka själv. Annars måste jag ta tag i plugget ikväll och plugga på Matte & Spanska


Den lilla tjejen

Känner ni igen den lilla tjejen på bilderna? Ni har kanske en liten aning om vem hon är. En sak kan jag säga...och det är att jag saknar henne stort


Lördag

Då var det äntligen helg, så skönt.
Idag blir det in till stan med mamma på förmiddagen för att shoppa lite. I eftermiddag blir det att titta på när HBK tar sig tillbaka till allsvenskan, grymma grabbar ju. Dock är det sista matchen för våran målvakt lilla Kalle för han ska flytta till Holland, synd för det är han som har gjort största del av jobbet.


Imagine


M.Sandén


Behind the scenes

Sprang nyss innanför dörren med knappt några fingrar kvar. Nuggets på Donken och följt Hanna till tåget som precis åkt. En rolig men kall dag med denna efterlängtade skåning, skratt, lite övertrötta tjejer klara av både fotograferingen och att gå in till stan. Nu väntar sängen på mig men innan dess får jag äta upp mina nuggets, man tröttna aldrig, snar 


It's cold outside

Står just nu i kylan på stationen och väntar in tåget från Helsingborg och Hanna. Kallt så tåget får gärna komma nu


Sunshine

Godmorgon denna kalla sega dag. Dags för skolan snart så detta blir bara ett snabbt litet inlägg. Direkt efter skolan möter jag upp efterlängtade Hanna som kommer upp, fotografering med henne och kanske en cheeseburgar who know? Så skoldagen får gärna gå snabbt för jag längtar efter att få träffa henne igen. Nya inlägg kommer i eftermiddag


A smile can change the world




Jag är färdig med bilderna från Bil Månsson men har ett litet problem med bilden ovanför. Jag gillar bilden i båda färgerna men vilken tycker du är finast. I färg eller i svartvitt? 

Helgen

Ja denna helgen har varit fullt upp princip hela tiden. I Fredags var det tjejkvällen som var väldigt rolig. I lördags var jag och Sofie på Örjans Vall för att titta på när HBK skulle ta den viktigaste segern i allsvenskankvalet så nu måste Sundsvall vinna med 4-0 för att gå vidare, jo good luck grabbar. Igår var jag på flygstaden och träffade min efterlängtade Molly Sandén. Bilderna från igår kommer bli klara ikväll så ni får vänta några timmar. Nu får ni nöja er med bilder från iphonen


Molly Sandén

´
Idag var Molly Sandén på Bil Månsson på flygstaden och uppträdde. Självklart var jag och Elin på plats, först av alla faktiskt och skulle titta på Molly. Hon sjöng fyra låtar och pratade om att man ska acceptera sig själv så som man ser ut. Singeringen efteråt var nervöst men det gick jättebra. Bilderna är inte helt färdiga men jag bjuder nu på några bilder som är färdiga och instagrambilden på oss tillsammans.