HAPPY NEW YEAR


2012 i text & bild

2012 kan man egentligen sitta och beskriva i flera timmar, men jag ska vara så kortfaddad som möjligt eftersom jag inte tänker gå ut med hela mitt liv på bloggen. Det har varit många dagar i sorg, många dagar i ensamhet och har varit en del peridoer som man mått sämre än vanligt, Trots mycket sorg och dåligt självförtroende har det funnits många bra dagar också, som Liseberg med Elin då jag för första gången mötte öga mot öga min största förebild och idol genom tiderna... Molly Sandén samt blev jagad utav två kaninen och blev lite rädd men nu ser jag bara det som en rolig grej....för dem antagligen. Även kvällen på Tylösand i somras när Magnus Uggla spelade, jag skämde ut mig och sa lite fel saker, mötte nära vänner och umgick familjerna som alla andra dagar på sommarlovet. Sommarlovet var min stora höjdpunkt året och var de dagarna som gick mest lyckade och då jag mådde som bäst. Jag umgicks bara med Elin hela sommaren men jag mådde bra och Elin är den personen som står mig närmst hjärtat så jag ångrar inte en dag från sommarlovet. 
 
 

Det hände inte så jättemycket egentligen i våras och förra vintern, dagarna gick och det var inget speciellt som kom så jag har inte så mycket att berätta om våren. Skolan var tuff som vanligt och hade mina perioder men det det gick bra tillslut och betygen blev satta och jag blev minst godkänd i alla ämnen, snacka om att jag var glad när jag kom hem från skolavslutningen med betygen i handen. Glad var jag då också för dagen efter jag gick ut åttan var det dags för min efterlängande 15 års dag. Dagen kom och blev lyckad, mycket fina presenter, fina besök och en underbart god tårta gjord av mig. Jag fick b.la: Dator, pengar, presentkort på hudvård, presentkort i vanliga affärer och lite allt möjligt mer. Jag kommer inte ihåg så jättebra vad jag fick, är rätt glömsk av mig. Något mer speciellt som hände i våras? Nej jag tror inte det faktiskt, fotograferingen fortsatte men gick inte så jättebra eftersom jag då hade dåligt objektiv och en dålig kamera. Bilder blev det alltid men om det blev bra kvalité var en annan sak. 

 
 
 
Hösten och vintern nu har varit en jobbig tid för mig som jag inte tänker gå in på. Trodde när 2012 började att jag skulle få slippa allt sådant och bara kunna vara glad för någon gång, men alla har sina perioder med depp och sorg. Med ett uselt självförtroende och mista vänner och släktingar,  det tar kol på en. Hösten var kämpig men nu känns det ändå bra och jag hoppas med hela mitt hjärta att 2013 kommer bli ett bättre år, och mitt kämpande år. Jag ska börja kämpa redan från midnatt på tisdag, kämpa med allting. Jag måste få ett bättre självförtroende och en bättre självkänsla. Jag är så blyg och osäker på allting som jag gör och vart jag än går och jag vill inte ha det så. Jag ska även börja kämpa mer för musiken och fotograferingen eftersom jag har fått mycket nya tillbehör till kameran och ska köpa till lite extra. Musiken går redan bättre, jag vågade verkligen att uppträda på julavslutningen i skolan och det var nog spärren innan, att jag inte skulle våga. Nu är det bara att sikta framåt mot 2013 och xfactor kanske? Om det nu kommer fortsätta att gå, det är lite osäkert säger de men vi får se framöver.

 

Nyår musik


Har påbörjat lite på spellistan som kommer rulla i morgon under middagen och kvällen till nyår. Lite svårt att välja musik eftersom vi alla gillar såpass mycket olika låtar, men det ska nog gå bra ändå. Klicka på bilden för att titta på hela spellistan på spotify. 

Go your on way


Sista fredagen detta året, må denna fredagen bli bra då. Jag är äntligen frisk från febern i allafall. Förkylning och hosta sitter kvar men var gör det när det är nyår på måndag. Igår var jag inne i stan en snabbis med Elin för att titta lite på rean. Eftersom vi båda legat hemma med feber sen tisdags fanns det inte så mycket "snygga" kläder när vi väl var i stan. Jag köpte kajal och håfärg....som vi inte ska tala om. Första gången av alla miljoner gånger som jag färgar håret hemma som jag failar. 

Idag blir det bara en hemmadag, städa lite till nyår och kanske baka lite smått. Ska käka med pappa en stund i eftermiddag eftersom han jobbar så mycket. Trevligt!


Resor man saknar

 
 

Sjukling här

Godmorgon, eller snarare godnatt. Var hos mormor igår och fick lite julklappar där, presentkort Nagellack och läppstift. Kommer hem ganska tidigt på kvällen eftersom jag började bli sjuk. I natt bröt det ut totalt. 39 graders feber, andningsproblem, hosta, svårt att prata och det hugger i hjärtat. I natt har jag inte sovit någonting, jag har vaknat varje timma och inte kunnat sova om. Blir bara att ligga i sängen idag och försöka bli frisk nu innan nyår


Spread a little light tonight


Hemma efter en lång julafton. Fått det mesta som jag ville ha och mest glad blev jag av Stativet och Blixten till kameran. Har precis testat lite foton från de nya tillbehören, blev väldigt nöjd med resultatet. I morgon blir det åka bort till Mormor och fira med henne och hennes man, julklappar då också, wiho. Hoppas ni har haft en bra juldag 

Kyla & kärlek

 

Merry Christmas

ÄNTLIGEN!!'


Tears in heaven

Idag är det 1 månad sedan min älskade faster somnade in. Jag är i någon form av chock fortfarande och kan inte förstå att det är hon, hon alltid var med mig, som alltid var så glad och skrattade. Hon är anledningen till att jag fortfarande kämpar nu. Jag saknar dig! Minä rakastan sinua!


Granen står grön och grann i varje stuga

 

Canon EF 50mm f/1.8 II

Canon EF 50mm f/1.8 II
Var i stan på förmiddagen med pappa min och handlade julklappar till mig. Jag kom hem med ett nytt objektiv. Är riktigt glad faktiskt eftersom jag kommer få mer utrustning till kameran på julafton ( förhoppningsvis) 
Tog ett test foto, väldigt stort foto men man ser verkligen skillnad. 

Julavslutning 2012

jag gjorde det, nu är det lov!

Sista dagarna ut

  
 
Ja, vad säger man. Då var tisdagen också avklarad och nu återstår bara morgondagen innan avslutningen på torsdag. Genrep i morgon inför vad kommas skall. Är lite osäker med låten men det ska nog fixa sig. Hade förresten avslutningskonsert igår med solosången, det gick faktiskt bra för min del. 

Min favorit

 
Passar på att lägga ut en av mina favoritbilder på bästavän från hösten 2011. Hade lite besök innan utav Sofie som fick mig på bättre humör. Sitter just nu med ca 2 kg godis framför mig, halvsovandes i soffan. Är inte alls på humör ikväll så det blir nog att sova tidigt. 

Gårdagens konsert



Hade ju luciakonserter för skolan igår. Första konserten för 6orna och 8orna gick bättre än för 7orna och 9orna. Alla tappade texten, folk skrattade osv, ja ni vet hur det brukar vara, börjar en skratta så skrattar alla tillslut. Idag hade vi vanliga lektioner, + fick reda på lite betyg i några ämnen. Mitt slutbetyg i musik blev B. Helt faktiskt blev jag väldigt besviken eftersom efter all bra respons jag fått från min musiklärare jag trodde jag skulle få ett A. 

Ikväll händer ingenting. Bara vara hemma och njuta av att inte behöva plugga mer. Beställa hem film och bara ta det lugnt. Jag behöver lite lugn och ro ensam idag känner jag. Över ser ni en bild på mig och Sofie från lucia igår. 

Den jag kunde va

 
 
Jag finner inga ord, bara tårar som faller ner för min kind.

Effekter


Sankta Lucia

13 december och dags för lucia. Blev lite krångel med hur vi ska komma till skolan så fick precis reda på att jag gått upp en timme tidigt än vad jag skulle, trevligt. Bara att gå på dejt med kudden en liten stund nu.

Är väldigt stressad över allting i skolan de sista två dagarna och sånt sätter verkligen sig i huvudet. Psykiskt dåligt tänkande + plugg är ingen bra kombination kan jag säg


A dream


Plugg, plugg & plugg

 
Nu är det bara ett fåtals dagar kvar innan vi får vårat efterlängtade jullov. De sista dagarna är alltid otroligt mycket plugg, prov och inlämningar. Hela kvällen blir det att plugga så jag klara av allting innan betygen blir satta på fredag, Här får ni se en instagrambild. Ni kan självklart också följa mig på instagram: aamaandapersson heter jag där. 

Yesterday


Sleepless


 

Godmorgon kära läsare. Jag är redan uppe, vaknade för ca en timme sedan. Ska gå mot bussen om en halvtimme så är lite stressad. Jag har inte bloggat på ett tag men ska försöka få in minst ett inlägg per dag nu framöver, det har varit mycket i skolan.

Igår var jag och tog farväl av min kära faster. Det var riktigt jobbigt, det var också min första begravning. Jag har aldrig gråtit så mycket och varit så rädd i mitt liv. Jag skakade exakt hela tiden. Nej fy, det var verkligen inte roligt. Nu är det över och det är dags att smått gå vidare och titta fram på julen. Roligt i det tråkiga är att min farbror kom till Sverige i torsdagskväll och jag har saknat han så otroligt mycket. Har inte träffat han på två år sen jag var där uppe i Finland. Han stannar en vecka så ska försöka umgås mycket med han fast han inte förstår så bra svenska. 

Slipped away

Jag har inte haft tid till att blogga på ett tag, mycket i skolan..prov varje dag, och allmänt hemma har jag inte orken att öppna datorn över huvudtaget. Jag har inte glömt av att blogga men jag har inte ork till det. Efter denna dagen är det hel för mig, jag vill inte men samtidigt vill jag inte var i skolan


Outfit

 

Här är två snabba bilder på hur jag såg ut idag. Bakgrunden, redigeringen eller bilderna över huvudtaget blev inte så bra men ni ser allafall hur outfiten blev. 
Linnet handlade jag i fredags på BikBok + mina öronhänge. Kläderna skullejag egntligen ha till julavslutningen, jul & kanske nyår men ni får se hur det ser ut redan nu.

Första advent



Jag tror ni har märkt hur tråkigt jag hade det igårkväll. Ingenting på tv:n, otrolig kyla och inga som ville vara sociaa via sms. Idag är det första advent och julskyltning. Ska självklart in men det blir till kvällen med Elin. För tillfället känner jag ingen julkänsla över huvudtaget. Bilder från julskyltningen kommer komma upp på bloggen senare i natt om dem blir klara. Ingen snö men dock är det otroligt kallt. 22 dagar kvar tills jag kan känna mig lycklig igen, 22 dagar tills jag hoppas min nya utveckling i fotograferingen börjar och 22 dagar tills jag får titta på när alla andra äter julmat. Äter ni julmat?
 Ha en trevlig första advent vänner

Let it snow



Första snön den första december, ja det låter bra. Dock snöade det bara ca en halvtimme men det var ändå snö. Jag har bara tagit det lugnt och degat framför tv:n hela dagen. Skidor som gått på tv:n princip hela dagen men det gick inget bra för Svenskarna, Normännen är dopade som vanligt. :p
Kvällen fortsätter med tv och mys. Glee, Så mycket bättre och kanske tittar över på JSC och se hur det går för Sverige. 

Jag ska försöka fixa någon tävling nästa vecka men veckorna tll jul är väldigt fullproppat. Något ska jag lova er allafall. 

Spread a little light tonight


Godmorgon. 1 december idag, men vaknade av ett ryckt om att det var julafton. Någon som såg Julkalendern i morse? Jag ska nog försöka se den ikväll eller på datorn senare, alla pratar om årets julkalender så man blir ju lite smått nyfiken om vad det är för något. Idag ska jag bara vara hemma och pyssla lite i hemmet med mamma och baka lite smått. Nu känner jag verkligen längtan efter jul. Julmusiken är i fullgång här på högsta volym. Bara 23 dagar kvar.