Bättre Självförtroende & självkänsla

Har du ett dåligt självförtroende eller självkänsla? Tycker du illa om dig själv
och är osäker på vad du duger till? Här under har du några tips som ska hjälpa dig till ett bättre självförtroende och självkänsla

 
10 steg mot Bättre Självkänsla
Vem är jag? – du får ta reda på vem du egentligen är!
Hur ser jag på mig själv och mitt liv just nu?
Hur du praktiskt skapar en större medvetenhet och får mer självinsikt.
Vad vill jag? – Du får hjälp med att ta reda på vad som är viktigast för just dig och hur du når dit.
Hur blev jag den jag är?
Vad längtar och drömmar jag om egentligen?
Vad är det som skapar lycka och meningsfullhet i mitt liv?
Hur ska jag göra för att lyssna på mig själv?
Hur får jag en bättre balans i mitt liv?
Så börjar du att leva det liv som just du längtar efter!

Börja med dessa frågor och gå igenom dem och verkligen tänk efter. Skriv ner svaren på ett papper och ställ om frågorna några gånger i veckan. Efter ett tag kommer du se resultat. Du kommer finna dig själv, vem du är och vad du verkligen vill med livet. Processen är lång och det kommer inte bli topp på några dagar. Du måste kämpa dag efter dag och tänka positivt. Du kommer klara det, var du varför? För att du är en bra person som är värd att tycka bra om dig själv. 

Jag gör detta varje dag och har gjort nu i en vecka. Jag tänker inte ge upp, jag vill hitta mig själv. Klarar jag det så kommer du klara det. Jag har alltid haft ett dåligt självförtroende men vill ändra på det. Vi är bra precis som vi är, därför ska vi fixa detta!

Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback