Psykiska tankar

Dem psykiska tankarna är dem tankar som är värst. Att sitta hemma på sitt rum och bara ha negativa tankar i hjärnan "Jag klarar inte det" "Jag är så misslyckad" är två tankar som suttit fast i min hjärna i flera år. Varje kväll sitter jag och verkligen tänker efter vad jag egentligen gör här och vad jag gör för gott. Det tog många år innan jag ens började se något positivt om mig alls.

Nu ser jag vad jag gör gott, det är vad jag gör just nu. Jag sitter och skriver av mina tankar om mobbning samt mitt självförtroende och hjälper andra människor som läser detta. Att jag får höra "du är min förebild amanda" & "du är så sjukt stark" är några ord som jag har fått höra de senaste veckorna och det är ord som jag blir sååå otroligt glad över. Att jag får veta att allt jag skriver om hjälper andra människor, det är just de som gör mig ännu starkare. 

Sitt inte hemma och tänk negativa saker om dig själv. Du är så mycket bättre och det finns väldigt mycket saker med dig som är bra. Tänk på de bra sakerna om dig istället för de negativa. Alla har brister och alla har positiva saker. Du är bra precis som du är. Ingen har rätt att trampa ner dig och kränka dig med ord, blickar, slag eller psykisk mobbning. Star strong så kommer du klarar det, vi kommer klara det tillsammans. 
 
Ställ dig framför spegeln. 
Titta på dig själv och le i 20 sekunder. 
Säg sedan högt för dig själv minst 4 bra saker med dig.
 

Kommentarer
Duä så fin ;* säger:

Jag skulle bara säga att du är så otroligt stark och hjälper andra! Jag tror att många människor ser upp till dej och beundrar dig. Lyssna inte på vad andra säger, utan va dig själv! / en som beundrar dig ;*

Svar: Så söt du är! Tusen tusen tack! :-)
Amanda, Persson,

2013-02-17 | 12:08:44
Matilda Sjöblom säger:

bra inlägg!!

Svar: Tusen tack!!
Amanda, Persson,

2013-02-23 | 10:50:35
Bloggadress: http://lisatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback